The Digital Marketing Dilemma: Να συνεργαστώ με εξωτερικό συνεργάτη ή να τα κάνω in-house;
Αν είσαι ιδιοκτήτης ή στέλεγχος σε μικρομεσαία επιχείρηση, σίγουρα θα έχεις μπει στο Digital Marketing Dilemma:
“Να συνεργαστώ με εξωτερικό συνεργάτη για την διαφήμιση μου μέσω Facebook, Instagram και Google ή να κάνω εσωτερικά την διαχείριση;”
Απλή απάντηση: Εξαρτάται από το πόσο επαγγελματίας είναι ο εξωτερικός συνεργάτης και πόσα χρήματα του δίνεις. Και εξαρτάται εαν υπάρχει άτομο εσωτερικά που γνωρίζει πώς να δημιουργεί στρατηγική, να δημιουργεί περιεχόμενο, να τρέχει διαφημίσεις και να έχει διαθέσιμο χρόνο να τα κάνει σωστά.
Πραγματικότητα: Οι μόνες εταιρείες που απολαμβάνουν υψηλή ποιότητα εξυπηρέτησης από εξωτερικό συνεργάτη (agency) είναι αυτές με μεγάλο προϋπολογισμό.
Κρυφά προβλήματα συνεργασίας μικρομεσαίων επιχειρήσεων με εξωτερικό συνεργάτη:
- Οι διαφημιστικές εταιρείες συνήθως πέφτουν στην παγίδα να χρεώσουν χαμηλά τον πελάτη για να τον αποκτήσουν και μετά να αντιλαμβάνονται ότι οι προσδοκίες και της πιο μικρής εταιρείας είναι δυσανάλογες με τα χρήματα που είναι διατεθειμένες να δώσουν.
- Εαν εσωτερικά στην εταιρεία υπάρχει επιφανειακή γνώση digital marketing τότε η επικοινωνία με τον εξωτερικό συνεργάτη γίνεται πολύ δύσκολη επειδή δεν υπάρχει κοινή γλώσσα. Για παράδειγμα, χρειάζεται χρόνος για να μπορέσει κάποιος να φέρει ουσιαστικές πωλήσεις μέσα από την διαφήμιση στο Facebook και Google γιατί πρέπει να γίνουν τα αρχικά πειράματα για να μπορέσει να αντιληφθεί ο marketeer τι δουλεύει και τι δεν δουλεύει στην συγκεκριμένη περίπτωση. Αν η εταιρεία δεν αντιλαμβάνεται αυτή την πραγματικότητα τότε βγάζει λανθασμένο συμπέρασμα ότι ο marketer δεν κάνει σωστά την δουλειά του και ξοδεύει άδικα χρήματα.
Κανόνας: Πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένα άτομο εσωτερικά στην εταιρεία που να γνωρίζει να κάνει τα ακόλουθα:
- Να δημιουργεί μια ξεκάθαρη στρατηγική digital marketing
- Να δημιουργεί ή να συντονίζει την δημιουργία διαφημιστικού περιεχομένου
- Να γνωρίζει πώς να τρέχει και να βελτιώνει διαφημίσεις μέσα από το Facebook Business Manager και το Google Ads με αποτέλεσμα να προσελκύει νέους πιθανούς πελάτες
- Να ξέρει να μετατρέπει τους πιθανούς πελάτες (leads) σε πραγματικούς πελάτες μέσα από μια ξεκάθαρη διαδικασία πωλήσεων.
Αποτέλεσμα: Στις πλείστες περιπτώσεις εταιρειών που δεν κάνουν εσωτερικά την διαχείριση του marketing και εξαρτόνται πλήρως από διαφημιστική εταιρεία, απλά καταλήγουν στην διάλυση της συνεργασίας με τον εξωτερικό συνεργάτη. Άρα, με απλά λόγια, οι περισσότερες εταιρείες δεν κάνουν συστηματικό και ουσιαστικό marketing.
Δεν μπορείς να κάνεις outsource όλο το marketing της εταιρείας σου. Θα το ξανά πω: Δεν μπορείς να κάνεις outsource όλο το marketing της εταιρείας σου.
Το marketing είναι από τις σημαντικότερες δραστηριότητες μιας εταιρείας. Χωρίς την εφαρμογή και εκτέλεση στρατηγικής διαφήμισης, δεν μπορεί να υπάρξει υγιής και προβλέψιμη ανάπτυξη της εταιρείας.
Δεν μπορώ να φανταστώ την δική μου εταιρεία χωρίς την γνώση της εφαρμογής σωστής πληρωμένης διαφήμισης μέσα από το Facebook, το Instagram και το Google. Για μας, ο στόχος πωλήσεων είναι ένας απόλυτα προβλέψιμος αριθμός. Για μας, η δουλειά δεν είναι “αέρας”. Δεν φταίμε την οικονομία, τον καιρό, τον ανταγωνισμό και την κυβέρνηση αν κάτι δεν πάει καλά. Απλά βελτιώνουμε την απόδοση της διαφήμισης μας και πιάνουμε τον στόχο μας.
Η λύση: Κάποιος μέσα στην εταιρεία πρέπει να μάθει Digital Marketing και να έχει τον χρόνο να ασχολείται επαγγελματικά μ’ αυτό. Όταν πλέον υπάρχει αυτό το άτομο μέσα στην εταιρεία, τότε μπορεί είτε να τρέχει εσωτερικά η διαφήμιση, είτε να αναθέσει μέρος των καθηκόντων σε εξωτερικό συνεργάτη. Το άτομο εσωτερικά θα κάνει όλο το συντονισμό και ο ρόλος του εξωτερικού συνεργάτη θα είναι η εκτέλεση συγκεκριμένων ενεργειών που ο εσωτερικός συντονιστής δεν μπορεί να κάνει λόγω μειωμένου χρόνου ή και έλλειψη εξειδίκευσης.
Πώς μαθαίνω marketing;
Τα σεμινάρια τριών συναντήσεων απλά δεν δουλεύουν, sorry! Χρειάζεται να περάσεις από hands-on training για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα.
Εδώ στο StudentLife Academy, έχουμε στήσει ένα αποτελεσματικό training 9 εβδομάδων στο οποίο τοποθετούμε τους συμμετέχοντες μας σε ένα περιβάλλον προσομοίωσης όπου τρέχουν live διαφημίσεις σε Facebook και Google.
Εδώ και 5 χρόνια εργαζόμαστε με διαφημιστικές εταιρείες και με εταιρείες με εσωτερικά τμήματα marketing για το training των υπαλλήλων τους. Η μεθοδολογία που ακολουθούμε στηρίζεται στην εμπλοκή σε πραγματικά projects και στη συνεχή ζωντανή ανατροφοδότηση (Feedback) για την πλήρη κατανόηση του αντικειμένου.
Το πρόγραμμα παρακολουθείται εξ αποστάσεως, υπάρχει πρωινό και απογευματινό τμήμα και είναι κατά 80% επιχορηγημένο από την ΑνΑΔ!
Μπορείς να δεις περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα πατώντας εδώ και να συμπληρώσεις τα στοιχεία σου για να μιλήσεις απευθείας με εκπαιδευτή της σχολής!