Πώς η αγάπη μου για τα Social Media με βοήθησαν να βρω δουλειά στον τομέα του Media & Marketing!

Όπως όλοι μας γνωρίζουμε, ένας πολύ δημοφιλής κλάδος σπουδών για την Κύπρο είναι η Διοίκηση Επιχειρήσεων. Αν έχεις σπουδάσει “Management”, σίγουρα θα ήρθες αντιμέτωπος με τη φράση “Ποιου την επιχείρηση θα διοικείς;” ή “Τι μπορείς να κάμεις με τούτο το πτυχίο”. Δεν αντιλέγω, ίσως να έχουν δίκαιο που είναι απαισιόδοξοι, όμως παραβλέπουν (και κάποτε υποτιμούν) τις γνώσεις που έχουμε αποκτήσει στο πτυχίο μας.

Μάθε λοιπόν πως οι γνώσεις που απέκτησες για τον κόσμο των επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με την αγάπη σου για τα social media, μπορούν να σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία στον τομέα του Media & Marketing. Ονομάζομαι Αντρέας Χαρής και η ομάδα Media & Marketing του StudentLife με “ανέχεται” full time από τον περασμένο Δεκέμβριο!

Γιατί επέλεξα να σπουδάσω Διοίκηση Επιχειρήσεων;

Έχοντας πλήρη άγνοια για το τι δουλειά ήθελα να κάνω, όμως γνωρίζοντας πως με “ιντρικάρει” ο κόσμος του business, σπούδασα Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Η προοπτική μου ως “καλός μαθητής” (καλός γιατί μέχρι τότε δεν είχα ανακαλύψει τι σημαίνει “partying”) ήταν να επιλέξω στο 3ο έτος σπουδών μου τον κλάδο της Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, ο οποίος θα μου έδινε δουλειά ως “charter accountant”, ή ως υπάλληλος σε τράπεζα. Το όνειρο κάθε Κύπριου γονέα.

Μετά από αρκετό προβληματισμό για το τι κλάδο θα επέλεγα,“ρίσκαρα” και επέλεξα τον κλάδο του Management, σε συνδυασμό με κάποια μαθήματα του Marketing. Το σκεπτικό μου ήταν “αφού πρέπει να διαβάζω στο πανεπιστήμιο, τουλάχιστον ας διαβάζω κάτι που μου αρέσει”. 

Πότε ήταν η πρώτη μου επαφή με τα Social Media και πώς έγιναν μέρος της ζωής μου;

Στο σημείο αυτό, θα θυμηθώ και την “καριέρα” μου στα Social Media. Όταν δημιούργησα τον πρώτο μου λογαριασμό στο Hi-5 (όσοι/ες το θυμάστε) το 2007, ακολούθως στο Facebook το 2008 και αργότερα στο Twitter και στο Instagram! Μου άρεσε τόσο πολύ η ιδέα του να μοιράζεσαι content το οποίο έφτιαχνες εσύ και στο οποίο θα είχαν πρόσβαση χιλιάδες άτομα να το δουν, να το διαβάσουν/παρατηρήσουν και ακολούθως να το σχολιάσουν.

Θυμάμαι πως, χωρίς να το καταλάβω, ήθελα να έχω ένα “ξεχωριστό” προφίλ με “αυθεντικό” content που θα με αντιπροσώπευε. Για αυτό απέφευγα και αποφεύγω “έτοιμα” quotes, cliché πόζες και οτιδήποτε έχει ξαναδεί κάποιος. Επίσης, ήθελα να ακολουθώ τις τάσεις όσον αφορά τον τομέα αυτό, των new media. Για παράδειγμα, έκανα λογαριασμό στο Instagram την εποχή που ελάχιστοι είχαν στην Κύπρον μόνο και μόνο γιατί ήμουν περίεργος να μάθω πώς “δουλεύει”. Αγαπημένο addition στα social media είναι η Live μετάδοση βίντεο, την οποία φρόντισα να πάρω σε άλλο level.

Στο πανεπιστήμιο, είχα παρακολουθήσει ένα μάθημα στρατηγικής στα Social Media, το οποίο μου άρεσε ιδιαίτερα. Έβρισκα εντυπωσιακά τα case-studies εταιρειών για την online παρουσία τους και πώς κέρδιζαν το κοινό με τις πρωτότυπες καμπάνιες τις οποίες δημιουργούσαν. Ήθελα κι εγώ σε κάποια φάση της ζωής μου να γίνω μέρος αυτής της διαδικασίας.

 

Θέση στην τράπεζα VS StudentLife Academy

Το καλοκαίρι του 2016 τέλειωσα τις σπουδές μου, χωρίς να ξέρω τι ήθελα να κάνω στη ζωή μου. Η κοινωνική πίεση για μεταπτυχιακό ήταν έντονη, όμως εγώ δεν ήθελα να πάω τότε για μεταπτυχιακές σπουδές. Η άγνοιά μου θα με οδηγούσε στο να επέλεγα ένα κλάδο που δεν θα μου άρεσε.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου, είχα εργαστεί σε καλοκαιρινά bars, καφετέριες και σε κατάστημα λιανικής. Κατά τη διάρκεια του 4ου έτους του Πανεπιστημίου εργαζόμουν ως “sales representative” σε κατάστημα και κράτησα τη θέση αυτή μέχρι και 3 μήνες μετά το τέλος των σπουδών μου. Ήταν κάτι που όμως “με έπνιγε” και δεν με γέμιζε σαν άνθρωπο. Έτσι παραιτήθηκα, έχοντας στο μυαλό μου 2 πράγματα: Ήθελα να κάνω μια δουλειά δημιουργική και όχι σε “κουλτούρα πολυεθνικής”.

Έτσι, έφυγα από ένα “σίγουρο” εισόδημα, χωρίς όμως να έχω άλλη δουλειά. Αυτό που είχα στο μυαλό μου ήταν πως ήθελα να δοκιμάσω να βρω μια θέση εργασίας στον τομέα της επικοινωνίας και της διαφήμισης.

Την ίδια στιγμή, άρχισα να ψάχνω για εταιρείες που ασχολούνται με το digital marketing, να ψάχνω για θέσεις εργασίας σε αυτές, ακόμα και για Internships! Έτσι, άρχισα να στέλνω emails σε διάφορες εταιρείες. Μια μέρα, καθώς έκανα scroll-down στο Facebook, βλέπω ένα άρθρο του StudentLife που γράφει για “22 επαγγελματικές θέσεις εργασίας”. Κάνω click στο άρθρο, το διαβάζω και μαθαίνω για το StudentLife Academy marketing course στο οποίο και έκανα αίτηση.

Την πρώτη εβδομάδα των συναντήσεων του StudentLife Academy λαμβάνω τηλεφώνημα από γνωστή κυπριακή τράπεζα που με καλούσαν σε interview. Στην εν λόγω τράπεζα, είχα συμπληρώσει αίτηση για δουλειά μερικούς μήνες πριν και το είχα ξεχάσει. Εν τω μεταξύ, είχα παρακολουθήσει ήδη την πρώτη εβδομάδα μαθημάτων του Academy και ήμουν ενθουσιασμένος.

Δύο μέρες μετά το interview μου στην τράπεζα, με παίρνουν τηλέφωνο και μου προτείνουν θέση εργασίας με 6μηνιαίο συμβόλαιο. Στο τμήμα όπου θα ήμουν, θα έκανα μια διεκπαιρεωτική εργασία ελέγχου, την οποία δεν ήθελα ούτε καν να δοκιμάσω. Δεν απέρριψα όμως τη θέση, και έτσι ήμουν σε δίλημμα για 2 ημέρες. Κατά βάθος, ήξερα πως ήθελα να απορρίψω τη θέση.

Όταν είπα στους γονείς μου πως με δέχτηκαν στην τράπεζα και δεν ήθελα να πάω, είχαν “συγκαλέσει” ολόκληρο οικογενειακό συμβούλιο για να με πείσουν να αλλάξω γνώμη και να αποδεκτώ την πρόταση, “πιππιλώντας” συνεχώς το επιχείρημα πως είναι μια “ασφαλής δουλειά για το μέλλον”. Για εμένα, απλά θα ήταν μια δουλειά για τους επόμενους 6 μήνες.

Στο τέλος, ρίσκαρα και απέρριψα την πρόταση, χωρίς όμως να έχω “εξασφαλισμένη δουλειά” μέσω της ακαδημίας του StudentLife, μέχρι τότε.

Η εμπειρία μου στο StudentLife Academy

To StudentLife Academy μέχρι τον περασμένο Σεπτέμβριο ήταν κάτι “νέο” για τα δεδομένα της Κύπρου, που αν δεν σου εξηγούσε κάποιος “face-to-face” δεν θα καταλάβαινες. Έτσι μπήκα στο πρόγραμμα αυτό, το οποίο ξεκίνησε με μια εκδρομή στον Πεδουλά, μαζί με τους coaches αλλά και τα υπόλοιπα παιδιά.

Το StudentLife Academy μου έδωσε τη δυνατότητα να πειραματιστώ με διάφορα αληθινά projects εταιρειών (των οποίων τα στελέχη τους έρχονται να σου μιλήσουν από κοντά) – με βοήθησαν να καταλάβω τι μου αρέσει πραγματικά. Το πιο σημαντικό όμως επίτευγμα του Academy, ήταν πως σε κάνει να αντιμετωπίσεις με αισιοδοξία την μετέπειτα επαγγελματική σου πορεία. Να σε κάνει πιστέψεις στον εαυτό σου και στις δυνατότητές σου και πως μπορείς να πετύχεις στην καριέρα που επιθυμείς. Επίσης, με βοήθησαν να καταλάβω τα “δυνατά” χαρακτηριστικά του εαυτού μου και πώς αυτά μπορούν να δώσουν “αξία” σε μια εταιρεία.

Συνεπώς μέσα από την τριβή μου με τα projects και τους coaches, μου επιβεβαίωσαν αυτό που αρχικά σκεφτόμουν: Πως ο τομέας του Media & Marketing ήταν κάτι που θα μου ταίριαζε.

Μια στιγμή που την κάνω highlight από το Academy ήταν όταν σχολιάζαμε όλη η ομάδα ένα-ένα τα προφίλ μας στο Facebook -μιας και ο εργοδότης θα ρίξει μια ματιά στο προφίλ σου, πριν σε καλέσει για interview. Έτρεμα την ώρα που θα ερχόταν η σειρά μου μιας και ο αυθόρμητος χαρακτήρας του “προφίλ” μου πιθανώς να παρεξηγούνταν από πολλούς. Προς έκπληξή μου, το προφίλ μου πήρε πάρα πολύ καλά σχόλια, γιατί “αυτό που είσαι, το δείχνεις και στα social media” όπως μου είπαν οι coaches.

 

Η ζωή μου ως μέλος της ομάδας του Media & Marketing του StudentLife!

Τα καθήκοντά μου στο StudentLife δεν μπορώ να τα “βαφτίσω” με ένα και μόνο τίτλο. Έχω διάφορες αρμοδιότητες οι οποίες με συναρπάζουν και με κάνουν να έρχομαι κάθε μέρα στο γραφείο ενθουσιασμένος και αισιόδοξος.

Σημαντικό μέρος της δουλειάς μου αποτελεί η δημιουργία και η εκτέλεση online & offline καμπανιών, των συνεργαζόμενων brands με το StudentLife. Αυτό σημαίνει πως σκεφτόμαστε ιδέες για την προώθηση των brands και τους δίνουμε ζωή μέσα από:

  • Content Marketing videos και άρθρα
  • Facebook posts
  • Instagram posts & stories
  • Online διαγωνισμούς
  • On-Campus δραστηριότητες
  • Events σε συνεργασία με την φοιτητική κοινότητα

Επίσης, είμαι υπεύθυνος και για το content που ανεβαίνει στο Instagram profile του StudentLife.com.cy, όπως και για τα καθημερινά stories που ανεβάζουμε από την ομάδα μας. Τα γκάλοπ που κάνουμε μαζί με τη συνάδελφό μου Εύη Οικονομίδου στα πανεπιστήμια της Κύπρου, όπως και τα in-studio videos, αποτελούν μέρος της παραγωγής περιεχομένου, τα οποία ενισχύουν παράλληλα τη σχέση του StudentLife μαζί με το κοινό του.

Πιστεύω πως αν δεν είχα περάσει από το StudentLife Academy και αν δεν είχα την καθοδήγηση των coaches, θα μου έπαιρνε αρκετό χρόνο ώστε να προσαρμοστώ στη θέση μου στο StudentLife και να αναλάβω ευθύνες. Γιατί; Επειδή το πανεπιστήμιο μας μορφώνει και μας μαθαίνει γνώσεις. Η εμπειρία όμως, αποκτάται μόνο μέσα από την τριβή.

Μην ακούσεις κανένα, επέλεξε εσύ τα όνειρά σου!

Μπορεί πολλοί να νιώθουν πως η πορεία μου μέχρι στιγμής ήταν απλά θέμα τύχης, ή μπορεί άλλοι να πιστεύουν πως επέλεξα “τον λάθος δρόμο”. Στην τελική όμως, σημασία έχει να κάνεις κάτι που σε γεμίζει εσένα τον ίδιο και όχι απλώς να κάνεις επιλογές που θεωρούν οι άλλοι ως “σωστό και σίγουρο”.

Πειραματίσου με νέες δραστηριότητες και ενδιαφέροντα, γνώρισε κόσμο, ξεπέρασε τα όριά σου και προκάλεσε τον εαυτό σου. Και πάνω απ’ όλα: ρίσκαρε! Ρίσκαρε γιατί όταν και όσο είσαι μικρός, μπορείς. Κυνήγησε ό,τι αγαπάς και ό,τι σε κάνει να ξυπνάς με όρεξη το πρωί. Και όπως λέει ο Γιάννης Χατζηκωνσταντούρας, CEO και co-founder του StudentLife, “όλα είναι trial & error”!

Θες να βρεις και εσύ δουλειά στον τομέα του Digital Marketing;

Μάθε για το StudentLife Academy, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προσφέρει την ευκαιρία σε νέους να αποκτήσουν θέση εργασίας στους τομείς του Digital Marketing & Business, χωρίς εμπειρία στην αγορά εργασίας!

Μάθε περισσότερα για το StudentLife Academy εδώ!