Άνεργοι Πτυχιούχοι: Γιατί φτάσαμε ως εδώ και τι μπορείς να κάνεις εσύ;

Έκανες ότι σου είπαν οι γονείς σου. Ξόδεψες τα περισσότερα από τα εφηβικά σου χρόνια στα φροντιστήρια για να περάσεις σε ένα καλό πανεπιστήμιο. Μετά ξόδεψες 4 χρόνια για να αποκτήσεις ένα πτυχίο και μπορεί και να προχώρησες και σε μεταπτυχιακό.

Μπράβο! Τα κατάφερες! Τώρα έχεις τα φόντα για να προσληφθείς ως… barista στην καφετέρια της γειτονιάς σου.

Αυτή είναι δυστυχώς η πραγματικότητα στην Κύπρο του σήμερα. Ο ορισμός “άνεργος πτυχιούχος” έχει γίνει ό,τι πιο φυσιολογικό υπάρχει στην κοινωνία μας, ενώ όποιος καταφέρει να βρει δουλειά στον τομέα του, αποτελεί την εξαίρεση και το πανηγυρίζουμε έξαλλα!

Θέλεις να μάθεις ποια είναι η κύρια αιτία αυτής της κατάστασης;

Δεν είναι η οικονομική κρίση, γιατί πάντα υπάρχουν οικονομικές κρίσεις. Έχουμε παντελή έλλειψη από κριτική σκέψη και έχουμε μεγάλη δυσκολία να προσαρμοστούμε στις κοινωνικές και τεχνολογικές αλλαγές.

Είναι εντελώς παράλογο να πιστεύεις ακόμα ότι ένα πτυχίο ή μεταπτυχιακό είναι το κλειδί για την επαγγελματική σου ανέλιξη. Αυτό ίσχυε πριν 20-30 χρόνια, όταν σπούδαζε ο ένας στους 10. Σήμερα σπουδάζουν οι 8 στους 10. Άρα, δεν σου δίνουν κανένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα οι επιπλέον σπουδές.

Αυτό που χρειάζεσαι είναι πρακτική εμπειρία. Και θα μου πεις: “Αυτό το ξέρουμε όλοι, αλλά κανένας δεν μας δίνει την ευκαιρία να αποκτήσουμε την εμπειρία που μας λείπει!”.

Για να μπορέσουμε να λύσουμε αυτό το “αίνιγμα”, θα πρέπει να επιστρέψουμε στην αιτία του προβλήματος, που είναι η έλλειψη κριτικής σκέψης και προσαρμοστικότητας. Κάποιος που κατέχει κριτική σκέψη και προσαρμόζεται στις αλλαγές, πώς θα σκεφτόταν άραγε και τι θα έκανε;

Ας δούμε ένα αληθινό παράδειγμα για να αναλύσουμε τη στρατηγική μας. Η Μαρία κατέχει πτυχίο προδημοτικής εκπαίδευσης. Αν και μπορούσε να βρει δουλειά στον τομέα της, αποφάσισε να μην προχωρήσει, γιατί οι συνθήκες εργασίας, η αμοιβή και οι προοπτικές δεν ήταν και οι πιο κατάλληλες.

Η Μαρία ήθελε να βρει έναν τομέα εργασίας που θα απολάμβανε να εργάζεται εκεί, που θα είχε προοπτικές και που θα μείωνε το ρίσκο να μείνει άνεργη σε περιόδους κρίσεις.

Αρχικά, έπρεπε να κάνει μια ανάλυση της αγοράς εργασίας και να δει σε ποια επαγγέλματα υπάρχουν περισσότερες θέσεις, παρά υποψήφιοι. Η έρευνα της έδειξε ότι υπάρχει ζήτηση για: προγραμματιστές, άτομα στη διοίκηση επιχειρήσεων, πωλητές σε Forex και digital marketing.

Απέκλεισε τις θέσεις για προγραμματιστές, γιατί ήθελε πολλά χρόνια εκμάθησης και δεν την ενδιέφερε. Απέκλεισε και το Forex, γιατί δεν τη γέμιζε το επάγγελμα. Κατέληξε στο digital marketing, γιατί περιείχε αρθρογραφία και ενασχόληση με τα social media, που ήδη τα χρησιμοποιούσε στην καθημερινότητά της και της κάλυπτε την ανάγκη για δημιουργικότητα.

Τώρα έπρεπε να ξεπεράσει το εμπόδιο της εμπειρίας. Το θετικό είναι πως δεν υπάρχουν ακόμα τόσα πολλά άτομα με μεγάλη εμπειρία στο digital marketing, γιατί είναι σχετικά νέο επάγγελμα. Άρα, αν μπορούσε με κάποιο τρόπο να αποκτήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα μια σχετική εμπειρία, τότε θα αποκτούσε σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Έπρεπε να βρει μια εταιρεία που θα της έδινε την ευκαιρία να αποκτήσει εμπειρία. Όμως, όλοι εργοδότες ζητούσαν εμπειρία. Άρχισε να χάνει την υπομονή της.

Ευτυχώς έμαθε για το StudentLife Academy, το οποίο πρόσφερε 4μηνο πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας και δεξιοτήτων, στον τομέα του Digital Marketing & Business και είχε και εγγύηση εργασίας, ή θα της επέστρεφαν τα δίδακτρα.

Η Μαρία μπήκε στο πρόγραμμα τον Ιούλιο του 2017 και το ολοκλήρωσε τέλος Σεπτεμβρίου του 2017. Στα πλαίσια του προγράμματος του StudentLife Academy, η Μαρία απασχολήθηκε σε 5 πραγματικά projects εταιρειών και έμαθε πρακτικά πώς να εκτελέσει μια ολοκληρωμένη καμπάνια στα social media.

Έμαθε πώς να κάνει σωστή έρευνα αγοράς, πώς να παράγει περιεχόμενο (άρθρα, βίντεο, εικόνα), πώς να δημιουργεί posts και πώς να κάνει πληρωμένη και στοχευμένη διαφήμιση στο Facebook. Μετά έμαθε πώς να μετρά την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης της και πώς να τη βελτιώνει.

Μετά το τέλος των 5 projects, η Μαρία συνεργάστηκε με τους coaches του StudentLife Academy, για να βελτιώσει το βιογραφικό της και να το στείλει σε διαφημιστικές και άλλες εταιρείες, ώστε να διεκδικήσει θέση εργασίας. Μετά από 2 μήνες και 4 interviews, εξασφάλισε θέση σε διαφημιστική εταιρεία!

Αυτή είναι μια πραγματική ιστορία στην Κύπρο του σήμερα. Δεν ήταν ούτε θέμα τύχης, ούτε θέμα μέσου. Η Μαρία προσαρμόστηκε στις αλλαγές της κοινωνίας και στον τομέα εργασίας, και χρησιμοποίησε την κριτική της σκέψη για να λύσει αποφασιστικά το πρόβλημά της.

Είναι απαραίτητο να βρεθεί κάποιος να σου δώσει την ευκαιρία, για να αποκτήσεις την εμπειρία που χρειάζεσαι, να εξειδικευθείς σε έναν τομέα και να αποκτήσεις αληθινή αξία στην αγορά εργασίας.

Το StudentLife Academy δημιουργήθηκε γιατί δυστυχώς δεν δίνονται αρκετές ευκαιρίες σε νέους. Αν δεν σου δίνουν την ευκαιρία να αποκτήσεις την εμπειρία που χρειάζεσαι, έλα στο StudentLife Academy, όπου θα αποκτήσεις εμπειρία και εγγυόμαστε θέση εργασίας σε 25 νέους. Μάθε περισσότερα και κάνε την αίτηση σου εδώ!